Publicat de: elenushu | 08/02/2015

O plimbare prin Oxford

Oxfordul l-am vazut intr-o dupa-amiaza destul de insorita. Forfota campusului studentesc nu m-a impresionat. Ma asteptam sa fie mai multi tineri… dar probabil ca ziua stau in camera si studiaza, nu umbla pe strazi sau ies in oras seara/noaptea.

IMG_9791Oxford este situat la 84 km N-V de Londra. Orasul se afla la confluenta raurilor Cherwell si Tamisa care in trecut puteau fi traversate prin vad doar cu caruta trasa de boi de aici tragandu-i-se si numele (ox = bivol, ford = vad).

IMG_9807La Oxford invata cam 17.000 de studenti. Majoritatea clădirilor universitare se gasesc in centrul orasului.


IMG_9793
Pe de-o parte Oxfordul pare un oras medieval cu cladiri avand o infatisare interesanta. Plimbandu-te prin oras ai senzatia ca te-ai intors in timp strabatand strazile pline de cladiri.

IMG_9800Am avut la dispozitie doua ore sa ne plimbam liber fiecare pe unde a vrut. Dupa ce am vazut centrul ne-am dus la o cofetarie sa vedem ce gust au prajiturile pe care le mananca studentii care invata la Oxford. Nu ne-au placut prajiturile erau oribile si mai costa si 3,5 lire.bucata…

IMG_9801Britanicii sunt foarte patrioti. Din loc in loc vezi agatat steagul Marii Britanii.

OXFORD TELEFONSi aici ca si la Londra am intalnit cabinele de telefon specifice englezilor vopsite in rosu. 🙂

IMG_9814M-a uimit cat de imensa este curtea universitatii Christ Church din Oxford. Domneste linistea, curatenia si ordinea. Multe din locuri se pot vizita intre anumite ore cu taxa.

OXFORD Church of Christ 2Colegiul Christ Church pe care l-am vazut si noi este urias. Anul construirii a fost 1546.

OXFORD Church of ChristDupa ce am vazut acest colegiu ne-am plimbat pe niste stradute unde ghida ne-a indicat cladirea unde a stat Bill Clinton pe perioada cat a fost student la Oxford.

IMG_9823

IMG_9845

IMG_9846

IMG_9850Cea mai renumita Bibliotecă a Oxfordului este The Bodleian Library. Ea dateaza din secolul al XVII-lea. Are o colectie impresionanta de peste 5.000.000 de volume de carti (Biblioteca are privilegiul de a obtine un exemplar din fiecare carte publicata pe teritoriul Marii Britanii).

IMG_9842Ghida noastra ne-a dus si la University Church of St. Mary the Virgin sa vedem o biserica anglicana. Tocmai se pregateau de o nunta. Din cate am inteles se putea urca pana in turla, dar noi ne-am multumit sa vedem interiorul si apoi ne-am continuat plimbarea.

IMG_9856Nu am stat prea mult in biserica. Cel putin mie nu imi spune nimic. Imi pare ca toate bisericile anglicane sunt identice, inalte si reci.

IMG_9861

IMG_9864Fiecare cladire are insemne arhitectonice care o face deosebita. La un moment dat e atat de multa informatie in detalii incat nu mai stii unde sa privesti mai cu atentie si unde nu.

 

IMG_9866Acest zid facea parte dintr-o curte interioara. De remarcat bradul verde imens care banuiesc ca fusese impodobit de Craciun, dar acum nu mai era.

IMG_9872In spatele acestor cladiri ghida ne-a dus prin niste curtile interioare ale unor baruri studentesti. Imi amintesc ca pe un zid era scris „educatie prin intoxicare”. :)) Si aici se bea pe saturate.

OXFORD PODUL SUSPINELOR„Podul suspinelor” face legatura dintre doua cladiri ca o pasarela.  Din cate am inteles mai exista un Pod al suspinelor la Venetia care trece peste apa.

IMG_9887Muzeul Ashmolean din Oxford este cel mai vechi muzeu din Marea Britanie. Are foarte multe artefacte grecesti, romane si egiptene.

IMG_9891Teatru Sheldonian din Oxford  are forma literei D. A fost prima cladire proiectata de Sir Christopher Wren pe cand era profesor de astronomie. Are pilastrii de piatra incununati de 18 capete sculptate in piatra.

Dupa inca o mica plimbare prin magazine am parasit Oxfordul bucurosi ca am avut ocazia sa il vedem.


Categorii