Publicat de: elenushu | 30/07/2017

Baia Porcilor si namolul sapropelic in imagini

Dragi prieteni, azi va voi destainui din tainele inamolirii la Slanic mai exact la „Baia Porcilor”. Pentru a profita de beneficiile namolului sapropelic aveti nevoie de un mijloc de transport ca sa ajungeti in oraselul Slanic.

Se poate ajunge la Slanic Prahova cu trenul sau cu masina. Am incercat ambele variante. Bineinteles e foarte important ca Dumnezeu sa dea mult soare in ziua aleasa pentru balaceala si inamolire.

Imi plac foarte mult brazii argintii care te intampina la intrarea in Slanic. Nu le stiu povestea, dar ma bucur de imaginea lor „de munte”de fiecare data cand ajungem acolo.

Dupa ce am trecut de Halta Prajani am mers tot inainte. Pe partea stanga a drumului se iveste „Baia Rosie” insa nu aceasta este tinta destinatiei noastre. Aici nu se gaseste multravnitul namol. La „Baia Rosie” poti sa te scalzi in lacul sarat si sa stai la soare.

Dupa foarte putin timp am ajuns in centru Slanicului unde se afla indicatorul care iti arata ca trebuie sa o iei la stanga.

Un micut parculet plin de flori te impresioneaza pentru ca e curat si ingrijit. Incepe un mic urcus, dar efortul iti va fi raspaltit. Cu parcarea e mai complicat si costa. Sunt putine locuri de parcare in Slanic.

La intrare la „Baia Baciului” te intampina lista de preturi. Adultii trebuie sa plateasca 30 de lei pentru a se bucura de sedere, inamolire, scaldat etc.

Aici poti sa iti tratezi afectiunile:
-reumatismale
-respiratorii
-dermatologice
-osteoarticulare etc

Muntele de Sare se zareste de la distanta ca o cladire daramata, dar nu in totalitate. S-a mai pastrat din el o particica asa ca o amintire trista a vremurilor de glorie.

Daca vreti sa va faceti o idee cum arata Muntele de Sare sau „Grota Miresei” de la Slanic uitati-va la filmul „Haiduci”. Exista cateva secvente in care este prezentat Muntele de Sare in toata splendoarea lui. Se poate vizualiza si lacul sarat si rece ca gheata din interiorul Grotei.

Locul ravnit de mine se afla aici in incinta „Baii Baciului”,dupa pod la „Baia Porcilor”. Este denumit asa urat pentru ca aici gasesti namol pe fundul apei.

Miroase a namol, dar nu asa de rau. Mirosul ramane impregnat in piele insa scapi de el fara probleme dupa ce faci un dus serios. Se observa in aceasta imagine pe marginea lacului namolul negru.

Pentru inamolire am luat cu mine in rucsac urmatoarele:
-costum de baie (cat mai inchis la culoare pentru ca se murdareste de la namol),
-papuci de plaja (pana ajungi la lac),
-casca de inot (nu aveam chef sa imi ud parul cu apa sarata),
-burete (e bun cand trebuie sa te speli si sa scapi de namolul uscat de pe piele),
-prosop,
-sapun,
-haine de schimb etc.

Prima etapa a insemnat sa stau 15-30 minute la soare si apoi sa imi dau cu namol pe piele. Am gasit namol scos din lac pe margine intr-un spatiu special amenajat unde se strang toti doritorii sa isi ia namol si sa isi dea pe corp. Cand se goleste vasul cineva merge in lac si scoate alt namol cu o galeata mare.

Am asteptat la soare cuminte sa se usuce namolul. Cand incepe sa se faca gri si sa stranga pielea atunci e semn ca trebuie sa scap de el. M-am simtit ca un vas de lut gata sa ma sfarm cand m-am ridicat in picioare sa merg. 😀

M-am scaldat tot in „Baia Porcilor” pentru ca in lacul mare nu e voie sa intri murdar si nici la dusuri nu esti primit inamolit ca faci mizerie. Dupa balacire mi-am facut curaj si am plecat sa ma scald „de-adevaratelea” in lacul sarat cel mare. Distractia e intretinuta de muzica (un pic cam tare care sparge difuzoarele).

Categorii

