Publicat de: elenushu | 12/06/2011

Mosii de vara cu cirese si pasat pe frunze de nuc

Ieri am fost pe acasa la Magurele. Nu se poate rata sambata cand sunt „Mosii de Vara”. Ciresele coapte imi faceau cu ochiul din copac. In sfarsit s-au copt dupa toate ploile si vara care s-a lasat asteptata. Cand le vedeam verzi in cires ma apuca o nerabdare de omida infometata. 😀

Ciresele sunt de departe fructele mele preferate si nici nu imi pasa daca au sau nu „chiriasi” prin ele.
Cand sunt in copac si imbaltez la cirese parca restul nici nu mai conteaza. Viata se reduce la instinctul primar de foame.

Chiar daca am mancat la cirese pana am crapat, nu se poate sa ma dau jos din pom fara rezerve…

In zona noastra in Prahova de Mosii de vara se imparte pasat. Pasatul e o mamaliga dulce facuta cu lapte care se da de pomana in castronele sau pe frunze de vita, de nuc sau de dud. Este o traditie pe care nu am intalnit-o in alte regiuni.

Dupa ce mananc aceasta farfurie de pasat care e foarte dulce stomacul face revolutie, se lasa cu eroi ai neamului. 😀

O alta varianta este sa se imparta orez cu lapte pe frunze de nuc.

Pare o corabioara care va sfarsi in burta unui gurmande ca mine. 😀


Categorii