Publicat de: elenushu | 15/01/2020

Excursie la Paris

„Vive la France!!!” Ne-a ajutat Dumnezeu sa mergem la Paris.
Ghida noastra, doamna Mariana Anton, ne-a plimbat peste tot. A fost un ghid excelent pentru noi. Am aflat o multime de informatii interesante. Chiar daca era greva la metrou ne-a gasit variante de rute optime ca sa nu fie afectata plimbarea.

Prima oprire cu autocarul care ne-a preluat de la aeroport a fost Trocadero- adica Turnul Eiffel. Era o zi plina de soare si Turnul era invasurat in raze stralucitoare.

E adevarat ca erau o gramada de oameni care se foiau de colo- colo care sa isi faca poze sau sa exploreze zona. La prima vedere Turnul Eiffel nu m-a impresionat asa tare cum ma asteptam poate si din cauza oboselii drumului si a aglomeratiei.

Pe esplanada din fata Turnului erau tot felul de vanzatori ambulanti (de culoare) care vindeau suveniruri (turnulete Eiffel de toate dimensiunile si culorile).

De altfel in timpul tururilor pietonale am tot vazut pe la magazine brelocuri cu simbolul Parisului. E cel mai ravnit suvenir.

Arcul de Triumf parizian (inaltime 50m, latime 45m, adancime 22m) e mai mare ca cel bucurestean (inaltime 27m, latime 25m, adancime 11,5m) .

Pe una din laturile Arcului de Triumf Imparatul Napoleon este prezentat intr-o ipostaza victorioasa.

Arcul de Triumf se afla in capatul renumitului bulevard Champs-Elysses pe care am avut ocazia sa ne plimbam.

Noaptea tot Champs-Elysses era luminat in rosu ca un suvoi sangeriu. Sincera sa fiu mi-a placut mai mult bulevardul alaturat care avea copacii impodobiti cu beculete aurii.

Sarbatorile de iarna au un farmec aparte cand sunt infasurate in culorile stelare argintiu și auriu. Asta este parerea mea.

A doua coborare din autocarul care ne-a facut turul de Paris a fost la Domul Invalizilor.

Fiecare cladire pariziana are o arhitectura unica si fabuloasa. Curtile interioare includ parcuri minunate aranjate cu gust.

Te pierzi in atatea detalii si spatii de vizitare cu elemente absolut fantastice. Nu stii la ce sa te uiti mai intai, ce sa studiezi mai cu atentie!

In apropierea Muzeului Louvre am vazut statuia Ioanei D’arc calare pe cal.

Primaria Parisul are o cladire superba. Pacat ca nu am avut prilejul sa o vedem si in interior sau macar cum arata acoperita cu zapada.

Tricolorul francez flutura vesel din loc in loc pe cladirile somptuoase pariziene. Se vede treaba ca si francezii sunt patrioti.

Mi-a placut ca unele cladiri erau impodobite cu capete de statui de femei sau barbati.

In Romania exista asemenea cladiri, dar sunt rare. Aici la Paris e Raiul arhitecturii maiestuoase. Am fost impresionata.

Cand merg intr-un loc strain ma bucur cand gasesc cariatide pe cladiri si pot sa le admir in voie.

Pe strada Francois Miron doamna ghida ne-a aratat case vechi care dateaza de la 1400. E interesant ce bine au fost conservate daca au rezistat atatea sute de ani.

Pe o cladire a unei institutii al carei nume nu l-am retinut am vazut acest ceas minunat, o adevarata bijuterie. Nu stiu daca e functional. Probabil ca merge inca.

Noaptea Turnul Eiffel pare a fi un far calauzitor din care tasneste o lumina ca o raza menita sa taie intunericul parizian. Are farmecul lui luminat asa in noapte mai ales ca era si luna in crestere.

Ziua Sena e strabatuta de vapoare care fac croaziere de 1-2 ore. Apa am inteles ca era destul de crescuta in zilele cand am fost noi acolo.

In ziua in care trebuia sa ne plimbam pe Sena Turnul Eiffel era ascuns intr-o pelerina de ceata. Aveam sa constat ca debarcaderul era chiar langa picioarele turnului.

Am intrebat unde se afla pasajul in care Lady Diana a avut accidentul de masina. Doamna ghida ne-a dus sa vedem locul care este langa Podul Alma.

„Flacara libertatii” se numeste monumentul aflat deasupra pasajului. Torta are exact dimensiunea flacarii Statuii Libertatii originale din America.

Mai multe fotografii ale Printesei Diana stau marturie ca oamenii nu au uitat-o si ca amintirea ei ramane vie in inimile parizienilor.

Oamenii inca vin aici si aduc buchete de flori. E un loc cu incarcatura emotionala puternica. De asemenea am trecut cu autocarul pe langa Hotelul de unde Lady Diana a plecat pe „ultimul ei drum”.

Ca sa ajungem la debarcader a trebuit sa ne suim pe pod, moment prielnic pentru alte fotografii. Turnul Eiffel se mentinea ascuns tot in mantia de ceata. Nu ne-a lasat sa ii zarim varful pe data de 1 ianuarie 2020 deloc.

Turnul Eiffel este o constructie renumita care are schelet de otel. Am inteles ca masoara 324m. „Zambiti ,va rog!”

Croaziera a fost interesanta pentru ca era pe timpul zilei si am putut vedea toate obiectivele de pe mal. Chiar ai cu ce sa te delectezi in timpul croazierei. Eu nu am avut stare si mai ieseam afara sa fac poze. Vaporul era acoperit.

Am fost placut impresionata sa constat ca exista o Statuie a Libertatii asemanatoare cu cea din America, aici la Paris. Am trecut pe langa ea in timpul croazierei pe Sena. 🙂

Pe 1 ianuarie 2020 a avut loc croaziera si am putut admira pentru ultima data Turnul Eiffel caci a doua zi am plecat spre Romania seara.

Intr-o alta zi ne-am „pierdut” prin incantatoarele curti interioare pline de coloane si rafinament. Cladirile cu arhitectura frumoasa isi asteapta zilnic turistii sa fie descoperite si admirate.

Cred ca nu am vazut in nici un alt loc asa de multe coloane aranjate cu simtul raspunderii si al bunului gust. De remarcat ca sunt intacte aceste coloane. Nu am vazut una sparta, ciobita sau mazgalita cu grafitti. Mai jos am pus cateva poze cu scaunele care erau intr-un astfel de loc.

„Marea este oglinda ta; Iti contempli sufletul.” Baudelaire

„Smulgeti lacatele de la porti! Smulgeti chiar si usile cu totul!” Whitman

„Vine noaptea, suna ora. Zilele zboara, eu raman.” Apollinaire

Am mai observat ca nu este asa mare poluare la Paris desi au si ei multe automobile pe sosele.

Mersul cu metroul in Paris e o mare aventura mai ales ca in perioada grevelor pe unele linii se circula in anumite intervale ale zilei sau nu circula deloc.

Poti sa te trezesti foarte usor ca ti se inchide in nas grilajul si nu mai poti sa folosesti nu stiu ce linie de metrou. Ulterior am aflat ca la Paris grevele sunt ceva obisnuit pentru RATP.

Se pare ca au si francezii o varianta a lui London Eye in apropierea Gradinilor Tuileries.

Muzeul Lovre este imens adica IMENS. Se intinde pe patru laturi. Am aflat citind pe site-ul wikipedia ca suprafata muzeului este de 210000 m2 dintre care 60600 m2 sunt destinati expozițiilor. Are parter, doua etaje, nivelul -1 si nivelul -2. Cred ca e nevoie de o luna de zile sa poti studia toate exponatele in liniste.

Aproape in fiecare zi am trecut pe langa Muzeul Louvre si in ultima zi chiar am reusit sa vedem o parte din interiorul lui colosal.

Piramida de la intrarea in Muzeul Louvre se continua si in „adancuri”. De fapt e o combinatie de piramida peste pirammida. Constructia lor in sine e foarte controversata.

Arcul de Triumf al Caruselului are 63m inaltime. Se afla in fata Muzeului Louvre. Este la fel de impunator ca si Arcul de Triumf de pe Champs-Elysees.

In varful Arcului de Triumf al Caruselului se poate vedea un car cu 4 cai condus de un calaret, strajuit de doua zeitati aurite.

Aici se formeaza un sir mare de oameni care au facut rezervare online pentru vizitarea Muzeului Louvre. Partea amuzanta a fost ca noi am cumparat cat ai clipi din ochi biletele de la casa.

A doua piramida pare suspendata de tavanul incaperii. Ciudat e ca mai exista o piramida micuta cu care sta „varf in varf” piramida mare de la mijloc.

Muzeul Louvre e fascinant. Am vazut minunata opera „Psyche inviata de sarutul lui Amor”, a lui Antonio Canova. Toti turistii se tineau aproape sa studieze detaliile sculpturilor. Am inteles ca exista o alta varianta a aceleiasi opere( gazduita de Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg).

Mai interesanta a fost „Venus din Milo” despre care toti elevii romani invata sau invatau pe vremuri la disciplina istoria antica.

Cea mai mare imbulzeala era la Mona Lisa lui Da Vinci. De-abia am reusit sa fac de la distanta cateva poze. Nu ai voie sa casti gura pe lateral. Imediat esti „usuit” de angajatii muzeului care te grabesc sa inaintezi adica sa parasesti sala.

Templul lui Zeus din Olympia este considerat una din cele sapte minuni a lumii antice. Am fost placut surprinsa sa vad o macheta in Muzeul Louvre.

Probabil in realitate ar fi aratat grandios. Stiind Acropolele din Grecia mi-am imaginat cat de mare o fi fost la vremea lui, Templul lui Zeus.

Mie mi-a placut foarte mult aceasta coroana regala cu pietre prețioase verzi. MINUNATA!!!

Piramida vazuta din Muzeul Louvre pare uriasa desi nu prea se potriveste cu stilul arhitectural rafinat al francezilor. Randul la bilete era la fel de mare la intrare la ora la care noi vizitam muzeul ca si la momentul cand am inceput vizitarea.

M-a bufnit rasul cand am citit anuntul cu hotii de portofele in vestitul muzeu. :-))

Am parasit Muzeul Louvre multumita. Nu am uitat sa dau si pe la magazinul de la parterul muzeul pentru a cumpara un pix cu Mona Lisa si o carte cu exponatele.

Au si parizienii Pantheonul lor care arata intr-un mare fel. L-am studiat doar din exterior. Era interesant sa il fi vazut si pe interior… Alta data!!

In schimb am vazut cum arata o Biserica Catolica pariziana pe interior cand am ajuns la Sfanta Maria-Magdalena.

Catedrala Notre-dame este in reconstructie dupa incendiul din aprilie 2019. Foarte multi turisti vin in zona sa o vada chiar si asa vaduvita, fara acoperis.

Momentan poate fi vazuta doar de la distanta pentru ca e un santier total acolo. Am observat-o mai de aproape la turul pietonal.

Pana va fi gata Catedrala Notre-Dame preotii s-au mutat si slujesc in acest locas al carui nume nu l-am retinut.

Bazilica Sacre Coeur am vazut-o in prag de seara. A trebuit sa urcam acele scari care m-au epuizat. Era si ceata plus o ploicica sacaitoare…

Ioana D’arc apare calare pe cal si la Sacre coeur. Cealalta statuie il infatiseaza pe Ludovic cel Sfant.

Am mai mers la Sfantul Severin o biserica din cartierul Latin unde am avut o surpriza de proportii.

Am intrat bn biserica pariziana catolica pregatita sa observ stilul gotic Flamboyant.

Intr-un coltisor era o icoana ortodoxa frumoasa in fata careia ardeau mai multe lumanari. Imparateasa Cerului era cu noi chiar si intr-o biserica pariziana.

O alta surpriza a fost sa descopar cand hoinaream pe stradute insotiti de doamna ghida, acest inger infatisat deasupra unei intrari. Foarte frumos!!!

Aceasta este Fantana Sfantul Mihail (Fontaine Saint Michel). Aici apare Sfantul Arhanghel ucigandul pe Satan. Poate ca ar fi fost mai potrivit ca Sfantul Mihai sa aiba infatisare deschisa la culoare ca doar ingerii sunt albi, stralucitori… Zic…

In Paris se pastreaza aceste ziduri romane pe care am avut ocazia sa le vad doar cand am facut turul de oras cu autocarul.

Mi se pare fabulos sa se pastreze de atatia ani in asa mod, foarte bine conservate aceste ziduri pretioase. E o minune!

Dragilor, in mare am incercat sa transpun in imagini excursia de la Paris. Voi reveni cu alte insemnari pentru ca am ce povesti. Multumesc Bunului Dumnezeu ca ne-a ajutat sa ajungem la Paris. Era un vis de-al meu de ceva vreme. Multumim doamnei Mariana Anton pentru felul in care ne-a ajutat sa intelegem si sa descoperim Parisul. Este o ghida de nota 10.


Categorii