Publicat de: elenushu | 31/05/2019

Insula si Manastirea Ostrov

Insula Ostrov e un taram minunat. Nici nu stiam de existenta ei, chiar daca prietena mea Mariana mi-a adus la un moment dat o icoana a Maicii Domnului cu pruncul cumparata chiar de la Manastirea Ostrov.

Pana la urma m-am interesat de insula si am mers acolo in vara anului 2018 cand ne aflam in concediu in zona respectiva. Vazuta de sus insula Ostrov e un mic palc verde ce pluteste pe apa Oltului.

Pentru a gasi Manastirea Ostrov trebuie sa ajungi in statiunea Calimanesti. Zona este foarte pitoreasca amintind de vechile concedii de relaxare din epoca ceausista.

E mult soare si liniste in Calimanesti. De fiecare data cand am trecut prin statiune am avut aceeasi impresie ca aici viata se scurge foarte molcom.

Pe insula se ajunge trecand un pod peste Olt. Daca esti atent la un moment dat vei zari un mic indicator care te atentioneaza ca in 100 metri vei gasi ceea ce cauti daca urmezi sensul.

Am parcurs drumul pana la Manastirea Ostrov cu masina. Poti ajunge pana in poarta Manastirii sau pana la Turnul clopotnita.

Batranul Olt ne-a salutat cu luciul lui scaldat in soare. Insula Ostrov e o adevarata minunatie care merita macar o data vazuta. Noi ne-am intors sa o revedem peste o saptamana pentru ca e o oaza de liniste si pace dumnezeiasca.

Am trecut de poarta de lemn sculptata in stil maramuresean cu multa bucurie in suflet si nerabdare sa descoperim acest colt de Rai.

De o parte si de alta aleea era strajuita cu copaci frumosi cu coame verzi. Vara se desfata la ea acasa in acest loc pitoresc.

Printre copaci si vegetatie se zareste turnul clopotnita semn ca Manastirea Ostrov e aproape.

Imediat ce am trecut pe sub turnul de la intrare am descoperit micuta comoara. Bisericuta este veche. Neagoe Basarab este ctitorul ei.

Daca pana la turnul clopotnita esti condus de copacii veseli care strajuiesc aleea, in curtea Manastirii esti imbiat sa inaintezi de floricelele viu colorate.

Biserica are un pridvor imprejmuit cu geamuri. Langa Biserica este pangarul de unde am procurat lumanarile pe care le-am aprins pentru toti ai nostrii vii si adormiti.

Ne-am bucurat de multa liniste in acest colt de Rai intr-o zi insorita cand nu era prea multa lume aici. Banuiesc ca duminica este plin ochi aici la Sfanta Liturghie.

Manastirea Ostrov este de maici. Se vede de cum intri in incinta ca totul este ingrijit cu dragoste si finete de maicutele harnice.

Desi afara era cald in Bisericuta imediat ce am intrat ne-a invaluit o racoare placuta cu miros de istorie. Mirosea a vechi…vechi pastrat cu truda de stramosii nostrii pana in zilele noastre.

Bineinteles ca noi cautam inca de la intrare Icoana Facatoare de Minuni a Maicii Domnului. Am gasit-o asezata in fata Sfantului Altar.

Cu adevarat ca Maica Domnului asculta fiecare om care i se roaga cu credinta. Imparateasa Noastra din Cer ne ajuta de fiecare data. Inima Ei de Maica nu ne lasa niciodata cand avem necazuri si dureri.

Si in pronaos este foarte frumos pictata Imparateasa Cerului si a Pamantului. „Maica Sfanta, ajuta-ne cu rugaciunile tale fierbinti, te rugam!”

„-Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!”

Fiind prezenti in Casa lui Dumnezeu realitate prezenta dispare lasand sa iasa la iveala pacea cereasca. Cete de ingeri coboara din cer in timpul Sfintei Liturghii si canta alaturi de oameni marindu-l pe Dumnezeu.

Sufletul vibreaza diferit in aceste locuri deosebite. De fapt asta e si ideea. Prin impodobirea cu flori si cu rugaciuni a Sfintei Manastiri ne apropiem cu gandul de Gradina Raiului care nu poate sa fie decat minunata.

Omul este atras de frumosul gasit in natura pentru ca el la inceputuri prin stramosul sau Adam a trait si s-a bucurat de toate minunatiile pamantului in Rai.

Toata insula e presarata cu copaci si flori. E o frumusete care imbie sufletul la contemplatie. Cate lucruri frumoase a facut Dumnezeu pentru pamanteni!!!

Cand esti ostenit de drum aici poti sa te asezi pe o bancuta la umbra arborilor inalti si sa admiri peisajul sau chiar Raul Olt din apropiere.

Poti spune ca esti intr-o mini Gradina Botanica inconjurat de asa vegetatie frumoasa. Insula Ostrov are mai multe alei care duc inspre Manastire sau Olt.

Cateva mici poienite si-au facut loc printre umbrele arborilor. Aici am decis ca e cazul sa poposim pentru o mica sedinta foto.

Am vazut si un bradut cu cetina argintie aici. Parca era un pici nazdravan care se tinea dupa arborii batrani.

Explorand insula am ajuns si la momentul imortalizarii acestui pelerinaj minunat in doi. Slava lui Dumnezeu pentru toate lucrurile si starile frumoase traite!

Exact ca in povesti printre arbori se zarea Oltul ca un Rau de apa vie care imbata sufletul cu frumusete pura.

Malurile impadurite ale Oltului par a fi niste ostiri pioniere atente la trecerea vijelioasa a Oltului. Salutul lor vizual ne incanta si pe noi calatorii veniti de departe.

In incremenirea timpului imi pare ca in acest loc nu se intampla niciodata nimic care sa tulbure clipa. Raul Olt curge mereu ducand cu el gandurile si sperantele calatorilor.

In momentele citadine tensionate sau stresante o plimbare in natura este cel mai bun antidot. Cum sa nu devina sufletul plin de optimism daca a pasit pe acest taram perfect.

Oricate tari straine am strabate si oricate rauri/fluvii am vedea raman la parerea ca cele mai frumoase se gasesc tot in Romania noastra.

Ne-am plimbat pe langa Olt, prin insula Ostrov pret de doua ore si tot nu ne-a ajuns. Am planuit sa revenim peste o saptamana ceea ce am si facut.

La a doua vizualizare insula Ostrov ne-a parut la fel de minunata. Sunt locuri in Romania care te atrag ca un magnet si de care nu te saturi niciodata. Ai dori mereu sa le revezi de cate ori apare oportunitatea.

Dupa ce am vazut Ostrovul am realizat ce frumos cadou primisem de la prietena mea- icoana odor care aici troneaza. Maica Domnului sa ne apere sub Sfant Acoperamantul Ei!

Am plecat de la Manastirea Ostrov incarcati de liniste duhovniceasca. Sa speram ca anual ne va ajuta Dumnezeu sa revenim aici.

Am lasat in urma frumosul parc care vindeca sufletul prin simpla admirare a naturii.

Ne declaram foarte multumiti de micul pelerinaj intreprins pe insula Ostrov. Daca sunteti in Calimanesti mergeti si aici!