Publicat de: elenushu | 15/03/2019

Plimbare pe Nil

Plimbarea pe Nil e de neratat daca ajungi in Egipt. Pe noi ne-a costat 5 $ de persoana. M-am bucurat ca ne-am putut plimba ziua ca sa admiram cladirile de pe maluri si celelalte ambarcatiuni.

Fluviul Nil are lungimea de 6.853 km. E de-a dreptul imens. L-am vazut de pe pod din autocar de mai multe ori, dar nu se compara cu unduirea propriu zisa intr-o ambarcatiune.

Am ajuns pe la ora pranzului la ponton. Mai multe barcute asteptau „somnoroase” turistii pe care sa ii plimbe pe minunatia de Nil.

Ghidul ne-a spus sa ne luam si ceva mai gros pe noi tinand cont de curentii care se formeaza. A fost un sfat util.

Nu as putea sa va spun cum se numea barcuta, dar puteti vedea pe plancarda ei. :)) Mai toate barcutele aveau decoratiuni luminoase care probabil noaptea stateau aprinse. Tocmai fusese sarbatorit Craciunul pe stil vechi.

Nu am stat prea mult la taclale si ne-am suit in barcuta cu totii. Cred ca fiecare era in sinea lui nerabdator de plimbare. Stiam ca nu o sa vedem crocodili pe Nil pentru ca egiptenii au construit nu stiu ce baraj si crocodilii sunt de partea cealalta a barajului.

Barcuta era incapatoare. Avea pernute moi care asigurau tot confortul plimbarii. Pentru ca eram in preajma Zilei Nationale a Egiptului barcuta era discret decorata cu steaguri.

De asemenea barcuta avea in dotare niste boxe galagioase. Dupa ce am plecat ne-a pus barcagiul niste muzica latino data la maxim sa ne crape timpanele si mai multe nu…

Pe timpul plimbarii am putut observa cum se imbina modernul cu clasicur, maretia cu smerenia, natura cu civilizatia zgomotoasa si poluanta.

Pe mal palmierii care mie imi plac teribil erau o prezenta exotica si nelipsita, dar mai ales multdorita de turistii straini. Unde mai vedem noi palmieri? La Gradina Botanica poate.

Am avut timp pe parcursul a 45 de minute sa facem poze si sa admiram peisajul. Cladirile inalte de pe mal aduceau a capitala moderna. Cairo e un oras colorat ticsit cu de toate, pestrit as putea spune.

Nilul nu are o culoare speciala. E albastru-verzuliu si atat. In zona unde ne-a dus barcagiul nu erau gunoaie/peturi aruncate in apa.

Mai la distanta am vazut o rata negricioasa care se balacea in Nil. Ai fi putut zice ca e un sarpe cum statea cu gatul incordat. :))

Am trecut pe langa Nile City un vapor-restaurant in fata caruia am vazut o ambarcatiune mai ciudata decorata cu niste goarne imense in fata si in spate.

Ce bine de egipteni ca au clima asa de calda si pamant asa de roditor. Inainte sa se faca barajul Nilul se revarsa anual si inunda Delta. Tot ce aveau de facut egiptenii era sa arunce seminte de plante pentru ca acestea sa rodeasca. Pot spune ca Egiptul este o tara binecuvantata de Dumnezeu.

Din cate am observat pe harta Egiptului Nilul imparte tara in doua. In zona prin care ne-am plimbat noi cu barcuta Nilul era traversat de multe poduri. Infrastructuta orasului Cairo e mai mult decat perfecta.

Revenind la Nil la acea ora ne plimbam pe un fluviu linistit. Alte persoane foloseau vaslele si mainile din dotare sa inainteze ca acest caz.

Din loc in loc zaream alte cladiri sau elemente care meritau fotografiate pentru atunci cand voi uita de ele si voi dori sa le ravad.

Pe maluri exista multe restaurante semete si luxoase judecand dupa cum aratau. In ianuarie nu cred ca e sezon asa ca turistii erau mai putini.

Privit de pe mijloc Nilul pare ca strabate un oras modern plin cu zgarie-nori. Probabil ca exista si zone mai pitoresti si salbatice care pot fi vazute pe Nil.

Din cand in cand ne intalneam cu cate o barcuta care avea turisti la bord. Nu am vazut sa fie vreuna plina ochi de oameni. Totusi turistii erau entuziasmati de plimbare.

In aceasta ipostaza Nilul avea o culoare inchisa ca cerneala. Pentru moment m-am gandit la Marea Neagra si la tara noastra draga Romania. 🙂

Aici Nilul are o culoare care bate spre verde si are o stralucire aparte. De observat cerul senin de un albastru care iti umple sufletul de pace.

Palmieri si ambarcatiuni asteptau in linistea zilei. Singurii care isi miscau pozitia erau barcuta noastra si soarele stralucitor de pe cer.

Ambarcatiunea aceasta semana cu un rechin urias si fioros din cale afara. 🙂

Am recunoscut blocul inalt pe care il vazusem din autocar si pe langa care trecusem. Mi-a sarit in ochi faptul ca era plin ciucure cu antene tv sub forma de ligheane. Chiar daca pare locuit de oameni mai saraci tehnologia e pe pozitii ce sa zic?

La finalul calatoriei pe Nil am avut placerea sa constat ca in razele stralucitoare are soarelui aparatul foto a captat o imagine splendida a fluviului. Pare ca ar fi cu totul de argint. Fotografia este cea de mai jos: