Publicat de: elenushu | 25/06/2017

Salina Slanic Prahova – informatii utile si impresii

Dragii mei, a dat Dumnezeu si am fost la Salina Slanic in Prahova sa fac o cura de aerosoli. Daca mi-a reusit sau nu se va vedea peste o perioada. Doamne ajuta sa nu mai racesc. Salina era plina de oameni si adulti si copii.

Programul Salinei Slanic incepe la ora 9:00. Biletul costa 20 de lei. Coada care se formeaza este mare ca sunt multi doritori asa ca noi am plecat dis de dimineata de acasa sa ajungem la timp. Datorita faptului ca liftul cu care se cobora in Salina s-a stricat, acum ajungi cu microbuzul acolo. Dupa ce iti cumperi biletul te urci in microbuz. Dureaza 15 minute traseul pana se ajunge in Salina. Microbuzul parcurge vreo 3 km prin galeriile de sare care arata ca tunelul de la metrou 😀
Microbuzele au tabla ruginita in pic de la umezeala din galerii. Primul microbuz care pleaca ia in jur de 6-7 angajati care ocupa locurile din fata… E normal sa care angajatii pentru ca altfel cine deschide Salina?!!!?

Microbuzele sunt dese. Duc si aduc turistii foarte repede. Microbuzele merg chiar prin zona de exploatare a minei de sare Unirea. Singurul lucru care nu mi-a placut e poluarea lor in galerii. Cand iesi sa urci in microbuz ca sa ajungi la suprafata te loveste un miros de gaze de esapament care iti muta nasul.

Salina este imensa si are multe variante de recreere: cart, biliard, mese de ping-pong, teren de fotbal, spatiu amenajaut cu paturi pentru odihna, spatiu de joaca pentru pici, magazine etc..

Pe unul din pereti se scurgeau turturii de sare. Din cand in cand angajatii verfica starea Salinei. Am vazut ca zonele care prezinta riscuri sunt ingradite pentru a nu pune in pericol vietile turistilor.

Mai sunt si sculpturile in sare cu Debebal, Traian, Eminescu etc sau cele de lemn cu stindardele dacilor.

Acesta era liftul care cobora in 90 de secunde, dar care s-a defectat. Nu incapeau prea multi oameni in el. Era chiar palpitant sa cobori cu liftul la 200m adancime in conditiile in care liftul se zgaltaia din toate incheieturile… Bine ca nu se mai foloseste! Am inteles ca liftul era vechi de 70 de ani.

Aceste acvarii cum ar parea la prima vedere contin bucati de sare si o scurta prezentare. Interesant, nu?

La final testul adevarului… 😀 INTR-ADEVAR E SARE SI E SARAT PERETELE ASTA DIN SALINA. Ha, ha, ha!
Am omis sa va spun ca sunt 12 grade in Salina asa ca sa va imbracati adecvat! Puteti sa va aduceti cu voi de mancare pentru ca gasiti banci si mese acolo unde sa serviti merindele de acasa sau sa va cumparati ceva de-ale gurii din magazin.

Categorii

