Publicat de: elenushu | 20/01/2015

Castelul WINDSOR (Anglia) – o excursie de o zi

In penultima zi a excursiei noastre in Anglia am mers la Castelul Windsor care este cel mai vechi si mai mare castel locuit din lume.  Fata de Londra Windsor nu este deloc departe (35 km).

IMG_9786Pe marginea soselei am zarit pasuni si paduri, insa nu se comparau cu cele pe care le avem noi in Romania.  Noi avem o tara mult mai frumoasa decat englezii.

IMG_9787In Windsor toate cladirile erau aranjate cu gust, avand o arhitectura care nu scotea nici o casa in evidenta insa pe de-a intregul totul arata foarte frumos.

CASTELUL WINDSOR PODCum am coborat in parcarea de la Castelul Windsor a trebuit sa urcam pe niste scari un pod care ne-a dus la gara. In apropiere se zareau crenelurile Castelului Windsor.

gara WINDSORAici in gara Windsor s-a pastrat prima locomotiva cu care regina a ajuns aici. Daca e sa stam bine sa ne gandim si noi avem la Sinaia o locomotiva care se pastreaza ca o piesa de muzeu in aer liber.

LOCOMOTIVA DIN GARA WINDSORAm profitat de ocazie sa ma pozez cu locomotiva. Desi era dimineata pe la ora 10 locul incepea sa se aglomereze cu turisti dornici sa exploreze.

STEMA ANGLIEIDe remarcat stema casei regale de pe locomotiva cu sloganul „Dieu et mon droit”=Dumnezeu si dreptul meu.

GARA DIN  WINDSORLanga gara e un centru de shoppinguiala cu cafenele, magazine unde gasesti ce vrei si ce nu vrei bani sa ai in buzunar.

PRIN WINDSORTot plimbandu-ne prin acest centru am gasit un restaurant care avea usa flancata de renumitii soldatei din garda regala unu alb si unul negru:

WINDSOR RESTAURANT Interesant! Garda sta de veghe la restaurant. 🙂 Vremea frumoasa de afara te invita parca la lenevit in cafenea si la visat.

CASTELUL WINDSOR 1Imediat ce am iesit din centru comercial am exclamat vazand Castelul Windsor: Oaaaauuu!!! Ce mare eeee!

CASTELUL WINDSOR 2La fiecare 30-40 de secunde Castelul Windsor este survolat de un avion asta datorita faptului ca se afla relativ aproape de aeroportul Heathrow.

IMG_9723Contrar parerii mele aceasta este iesirea din Castelul Windsor. Englezii sunt foarte buni organizatori. Iesirea si intrarea se face separat si asta am vazut-o nu numai in muzee, chiar si la metrou etc.

IMG_9724Inainte ca grupul nostru de romani sa se reuneasca am profitat de ocazie sa ma fac cateva fotografii. Castelul Windsor e o minunatie. Am ramas inmarmurita de dimensiunile gigantice si ceea ce vedeam era doar inceputul.

IMG_9725 Dupa cum am spus vizavi de iesire era coada la intrare. Am trecut prin scanere ca la aeroport din motive de securitate.

CASTELUL WINDSOR WELCOMEE de preferat sa ajungeti la orele diminetii aici pentru ca apoi se face o coada imensa de turisti la intrare.

CASTELUL WINDSOR INTRAREAConform izvoarelor istorice Castelul Windsor datează din timpul lui Wilhem Cuceritorul. Sub cladirea castelului curgeraul Tamisa care face legătura pe apa cu Londra. Exista varianta de a veni la Castel pe Tamisa. Chiar am vazut un grup de vizitatori care au fost adusi cu un  fel vaporas pe roti.

CASTELUL WINDSOR EU CU TURNULEu am ramas uimita de felul in care arata Castelul. Chiar daca se viziteaza doar o aripa totul este la superlativ.

IMG_9735La intrare ne-au dat un ghid audio care prezenta toate locurile vizitabile din Castel. Ghida ne-a condus pana la pasul de unde incepea vizitarea in interior a castelului.

CASTELUL WINDSOR SPRE CAMERA PAPUSILORPe aceasta usa am intrat in minunatul Castel Windsor. In interior nu ai voie sa fotografiezi. Sunt atatea lucruri de vazut in castel incat fotografiatul te-ar incurca mai mult.

CASA PAPUSILOR REGINEI MARYAceasta este casa de papusi a Reginei Mary un fel de precursoare a casutei Barbie. Au urmat de vizitat apartamentele de stat care sunt extrem de luxoase. Am vazut tablouri cu picturi, tavane pictate, tapiterii exceptionale, mobilier de lux, ceasuri superbe, aranjamente care iti luau ochii. Nu stiam unde sa ma uit mai intai si ce sa admir mai mult.

CASTELUL WINDSOR IMAGINEDintr-un punct de belvedere am surprins Windsorul asa cum se vede din Castel. Si din interiorul castelului pe ferestre unde aveam acces puteam zari curtea interioara imensa cu iarba verde si copaci desfrunziti. Frumos…!!!

CASTELUL WINDSOR IN CURTEA INTERIOARA NOICand am iesit din aripa cu apartamentele de stat eram de-a dreptul vrajiti. Castelul Peles e micut pe langa Castelul Windsor. Cat lux si cata bogatie s-a adunat in acest loc!

IMG_9756In curtea Castelului ai voie sa faci fotografii. Pe langa bilet ne-au dat si un pliant care continea harta. Totul este foarte bine organizat din punct de vedere turistic.

IMG_9738O aripa a Castelului a ars acum cativa ani. Pentru a putea fi renovata s-a dat accesul la vizitare. Dupa ce s-a incheiat refacerea zonei afectate de incendiu vizitarea a ramas valabila ceea ce este un lucru foarte bun.

CASTELUL WINDSOR CURTEA INTERIOARA NEACCESIBILA PUBLICULUIPrin gardul despartitor am putut sa fotografiez partea de Castel unde turistii nu au acces. Un imens covor verde de iarba acoperea suprafata… desi era luna decembrie.

IMG_9734Asa cum am mentionat si mai sus Castelul Windsor a fost construit de William Cuceritorul din lemn si lut, dar in 1165 Henric al II-lea a desavarsit constructia de piatra cu ziduri groase, amintind de Turnul Londrei. Atunci au fost ridicate Turnul Rotund, zidurile exterioare si cea mai mare parte din cladirile anexe.

IMG_9745 Castelul are turnuri cu creneluri din care parca te astepti sa coboare o printesa de poveste asteptata jos de un cavaler cu pana la palarie. 😀

CASTELUL WINDSOR CAPELADupa vizitarea apartamentelor de stat a urmat Capela Sf. George. Aici sunt inmormantati o parte din regi. Pe mine nu prea m-a impresionat asa tare. E adevarat ca arhitectura este deosebita, dar mai multe nu pot spune.

CASTELUL WINDSOR CAPELA SF GHE1Regina Victoria si printul Albert au fost si ei legati de Castelul Windsor. Printul Albert a murit aici in 1861 si regina l-a inmormantat intr-un spectaculos mausoleu special construit care poate fi vazut in Capela Memoriala Albert.

CASTELUL WINDSOR CAPELA SF GHEDin exterior Capela SF. George arata fabulos. Predomina stilul gotic. Noi am intrat sa vizitam putin.

CASTEL WINDSOR ADupa ce am admirat Capela Sf George am dat iama in magazinul „royal”de unde am cumparat o carte cu prezentarea Castelului Windsor, un breloc micut cu coroana regala si un magnet de frigider cu castelul si soldateii din garda. 🙂

CASTELUL WINDSOR SOLDATELUL CU CACIULAUn  soldatel britanic facea de garda si aici la Castelul Windsor. Am observat ca imediat ce se strangeau vizitatorii langa el , soldatelul incepea sa se miste cu pasi ritmati cu baioneta la umar.

IMG_9781De observat deasupra capelei un avion survoland spatiul aerian. Cat am vizita Windsorul am tot vazut avioane.

IMG_9726 Ne-am dezlipit cu greu de interesantul si luxosul Castel Windsor. resedinta de weekend a familiei regale. Ne-a parut rau ca regina nu era acasa. Poate data viitoare! 😉

CASTELUL WINDSOR MAGAZINEIn parcare erau o multime de magazine cu suveniruri care mai de care mai interesante. Dupa parerea mea merita vizitat Castelul Windsor si micuta localitate. Este un loc plin de pace care te binedispune vazand bogatia si frumusetea de aici.