Publicat de: elenushu | 27/07/2014

De ziua Sfantului Pantelimon cu gandul la Techirghiol

Cand spui Manastirea Sfanta Maria- Techirghiol spui inevitabil parintele Arsenie Papacioc. A ingaduit Dumnezeu sa ajungem la Techirghiol intr-o zi care se anunta ploioasa insa cand am coborat din autocar ploaia s-a risipit si ne-a lasat sa hoinarim prin curtea Manastirii si sa ne rugam.

MANASTIREA TECHIRGHIOL BISERICA SF MARIASilueta neagra a Bisericii Sfanta Maria ne-a intampinat ca o calugarita tacuta si smerita dandu-ne binete. Am intrat inauntru si ghidul ne-a prezentat vechile icoane aflata pe pereti. Am vazut pictura in care Sfantul Hristofor- mucenicul e reprezentat cu cap de caine.

TECHIRGHIOL EULanga Bisericuta veche in stil maramuresean s-a construit o Biserica noua foarte frumoasa si impunatoare.

MANASTIREA TECHIRGHIOL BISERICA NOU CONSTRUITANe-am tot invartit pe afara, am vazut si locul cel mai linistit al Manastirii- chilia parintelui Arsenie Papacioc.

manastirea-techirghiol-chilia-parintelui-arsenie-papaciocCum treci pragul chiliei parintelui Arsenie Papacioc te loveste o liniste tainica si te simti dintr-o data foarte bine. Nelinistile cotidiene dispar ca prin minune. In camera parintelui Arsenie Papacioc pare ca prezenta marelui duhovnic este atat de vizibila incat te astepti sa apara in orice moment.

MORMANTUL PARINTELUI ARSENIE PAPACIOCMormantul Parintelui Arsenie Papacioc este plin de flori. Aici ne-am rugat fiecare si am plecat cu sufletul mai usor si cu speranta ca parintele ne ajuta cu rugaciunile lui de acolo din cer.

MANASTIREA TECHIRGHIOL STATUIA SF PANTELIMONSfantul Pantelimon are in curtea Manastirii Techirghiol o frumoasa statuie si un izvor alaturi.

MANASTIREA TECHIRGHIOL CURTETrandafirii infloriti, curtea foarte bine ingrijita dau un aspect placut si te duc cu gandul la concediu de relaxare si reculegere intr-un loc departe de lumea dezlantuita.

MANASTIREA TECHIRGHIOL SAMARITEANCAIntalnirea Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos cu femeia samariteanca este redata printr-o pictura langa fantana.

MANASTIREA TECHIRGHIOL BISERICA NOUAIn spatele chiliei parintelui se afla Biserica Mare la care inca se mai lucreaza.

TECHIRGHIOL NOILanga Biserica mare peisajul se schimba. Aici putem admira lacul Techirghiol. Un vanticel placut ne mangaia crestetele ca o prezenta domoala in acel loc unde linistea plutea in aer.

MANASTIREA TECHIRGHIOL INTERIORIn Biserica de la demisol se ajunge coborand niste scari. In interior era cam intuneric. Cateva candele aprinse raspandeau o lumina parca nepamanteasca.

MANASTIREA TECHIRGHIOL MOASTEIn Biserica noua de la Techirghiol se afla o racla cu particele din moastele mai multor sfinti.

MANASTIREA TECHIRGHIOL LACUL TECHIRGHIOLInainte de plecare ne-a dus mai aproape de lacul Techirghiol. Numele ii vine din limba turca si se traduce „lacul lui Techir”. Techir era numele unui batran, iar „ghiol” inseamna „lac”.

MANASTIREA TECHIRGHIOL TRANDAFIRIPrin curtea Manastirii Techirghiol am reusit sa fotografiez acest trandafir splendid. Slava Lui Dumnezeu pentru intreaga lui creatie vazuta si nevazuta.