Postat de: elenushu | 06/04/2011

Stefan cel Mare si Aprodul Purice

Intr-o zi Diana mi-a facut marea placerea de a ma vizita. Cu ochii ei jucausi si sprintena ca o caprioara ma privea rugatoare. Desigur avea sa imi spuna ceva. M-a intrebat daca stiu povestea aprodului Purice. M-am facut ca nu stiu nimic si am lasat-o sa se bucure de arta povestitului:

Stefan cel Mare intr-o lupta cu turci si-a pierdut calul. Atunci Purice i-a oferit calul lui.
Stefan era mic de inaltime. Purice s-a ghemuit pentru a-l ajuta pe Stefan cel Mare sa incalece. Dupa lupta Stefan cel Mare l-a facut pe Purice boier si i-a schimbat numele din Purice in Movila in amintirea faptului ca l-a salvat si l-a ajutat sa incalece calul facandu-se o movila.

“-Vai ce poveste frumoasa, Diana!”, am exclamat eu. Diana deja avea in capusor pregatita alta poveste.
“-Stii povestea cu Mos Ion Roata si Unirea?“, m-a intrebat Diana. Nici nu am apucat sa ii zic ca nu, ca ea deja imi povestea cu entuziasm despre Mos Ion Roata.

Fericita varsta a copilariei cu povestile tale si… cu lipsa de griji…! :-)

Categorii

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.