Postat de: elenushu | 28/08/2011

Biserica Sfantul Gheorghe Nou Bucuresti

Biserica Sf. Gheorghe Nou este exact in centru al capitalei. Este cea mai importanta ctitorie a voievodului Constantin Brancoveanu si este una din cele mai vechi Biserici din Bucuresti.

Ea a fost inceputa in timpul domnitorului Antonie Voievod si terminata in 1707 de Constantin Brancoveanu, fiind considerat cel mai bogat lacas de la acea vreme. Atunci Biserica avea catapeteasma poleita cu aur si era pictata de Parvu Mutu.

Aici la Biserica Sfantul Gheorghe Nou se afla racla cu o parte din mana dreapta a Sfantului Ierarh Nicolae al Mirelor Lichiei. Moastele au fost donate Bisericii Sfantul Gheorghe Nou de Biserica din Bari din Italia.

Tot aici la Biserica Sfantul Gheorghe Nou se afla si icoana facatoare de minuni a Sfintei Cuvioase Paraschiva. Spre marea mea uimire pana acum eu nu o mai vazusem ,desi am mai venit in acest lacas.

Acesta este vesmantul in care au fost invesmantate sfintele sale moaste ale Cuvioasei Paraschiva. Am vazut asemenea vesminte in mai multe Biserici din Romania si ma intrebam in prostia mea cate vesminte are Cuvioasa? Intr-un tarziu am aflat ca i se schimba vesmintele cu care sunt acoperite moastele. Asta e explicatia.

Aceasta icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului. (sec. al XVIII-lea) este foarte veche.

Mie personal imi place tare mult icoana aceasta cu incununarea Maicii Domnului de catre Sfanta Treime.

In cartea “Minunile Sfantului Nicolae” este povestita o intamplare foarte amuzanta, dar si serioasa in acelasi timp. Un baiat se ruga Sfantului Nicolae pemtru casatorie. Tot se ruga el , se ruga si la un moment dat nu a mai putut sa rabde asteptarea s-a suparat si a aruncat pe geam cartea din care se ruga. Cand s-a uitat pe geam a observat ca lovise o fata cu cartea. A coborat sa isi ceara scuze si ghici ce? Fata respectiva in timp i-a devenit sotie. :-) Sfantul Nicolae l-a ajutat in cele din urma sa isi gaseasca sotie.

La intrarea in Biserica, pe partea dreapta pe zid se gaseste scrisa “Rugaciunea unui dac”. Foarte frumoasa!

De asemenea imi place cadrul natural in care este pozitionata Biserica Sfantul Gheorghe Nou. Curtea e plina de pomi, verdeata. Cand am fost eu era soare si o liniste dumnezeiasca, liniste ce se impletea perfect cu ceea ce se canta in boxe (Acatistul de multumire Slava Lui Dumnezeu pentru toate).

Categorii

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

